Σάββατο 1 Απριλίου 2017

Περδίκης: Δεν αρκεί το Κυπριακό για να κυβερνήσεις μια χώρα

Share this:

 «Αν οι Αρχηγοί Κομμάτων που ενδιαφέρονται για την Προεδρία, αποφασίσουν σε μια ένδειξη υπέρβασης, αλτρουισμού και πατριωτισμού, να εξαιρέσουν τον εαυτό τους από την κούρσα των εκλογών, αυτό θα είναι ένα πολύ καλό σημείο εκκίνησης, για δημιουργία κλίματος νίκης», αναφέρει με νόημα, ο Πρόεδρος των Οικολόγων-Συνεργασίας Πολιτών, Γιώργος Περδίκης. 

«Δεν έχει προετοιμαστεί συνάντηση για τις 8 Απριλίου μέχρι στιγμής»

Η κοινή συνάντηση των πέντε κομμάτων του ενδιάμεσου χώρου θα γίνει; Υπάρχει τελικά ενδιάμεσος χώρος με πέντε κόμματα; Συντονισμός μεταξύ των κομμάτων αυτών; 

Για να υπάρχει ενδιάμεσος χώρος θα πρέπει να είσαι μεταξύ δυο άλλων. Κάτι τέτοιο στην Κύπρο, ισχύει μόνο στα ζητήματα κοινωνικής πολιτικής, καθώς ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ ταυτίζονται στο Κυπριακό, άρα δεν θεωρώ ως πετυχημένο όρο το «ενδιάμεσος χώρος», αν το κρίνουμε με αυτό ως κριτήριο.

Τώρα σε σχέση με την ουσία, τα πέντε κόμματα έχουμε εμφανείς συγκλίσεις στο Κυπριακό αν και υπάρχουν και εκεί κάποιες αποκλίσεις. 

Όσο αφορά στη συνάντηση, αυτή θα γίνει κάποια στιγμή, καθώς έχουν γίνει αρκετές διμερείς και τριμερείς συναντήσεις. Δεν έχει ωστόσο μέχρι στιγμής προετοιμαστεί κάτι για τις 8 Απριλίου.

Το Κίνημα Οικολόγων-Συνεργασίας Πολιτών θα παραστεί σε μια ενδεχόμενη συνάντηση των πέντε; 

Εμάς μας ενδιαφέρει η συνεργασία. Είχαμε ζητήσει να ξεκινήσει η προετοιμασία και ο συντονισμός αυτός από τον Αύγουστο του 2016, ωστόσο δεν υπήρξε ανταπόκριση από τα υπόλοιπα κόμματα. Συνεργαστήκαμε ωστόσο αποτελεσματικά σε σχέση με τη διαμόρφωση κοινών θέσεων και εκδηλώσεων, σε σχέση με το Κυπριακό. Ως Κίνημα Οικολόγων είμαστε ξεκάθαρα υπέρ της συνεργασίας και των πέντε κομμάτων.

«Σημασία έχει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα διακυβέρνησης»

Διαφοροποιηθήκατε, ωστόσο, από τους υπόλοιπους. Τόσο στο περιεχόμενο της προσδοκώμενης συνεργασίας, όσο και στο χρόνο ολοκλήρωσης της συνομολόγησης της συνεργασίας αυτής, όπως επίσης και σε σχέση με το ότι ο υποψήφιος δεν πρέπει να είναι πρόεδρος κόμματος. Κάνετε λόγο για λήψη τελικών αποφάσεων γύρω στο Σεπτέμβριο, ενώ οι άλλοι εντός διμήνου, τα άλλα κόμματα προκρίνουν για υποψήφιους τους Προέδρους των κομμάτων τους, ενώ εσείς όχι, οι άλλοι μιλούν για βάση το Κυπριακό, εσείς θέτετε πολλά άλλα ζητήματα στο τραπέζι…

Για μας το πιο σημαντικό ζήτημα, είναι να υπάρξει κοινό πρόγραμμα διακυβέρνησης μεταξύ των κομμάτων που θα συνεργαστούν. Αυτό λέγαμε από τον περασμένο Αύγουστο και αυτό θέλαμε τόσο καιρό να επεξεργαστούμε, σε συνεργασία με τα υπόλοιπα κόμματα. Θα πρέπει να επιδιώξουμε την επίτευξη ενός καθολικού προγράμματος διακυβέρνησης. Δεν αρκεί το Κυπριακό για να κυβερνήσεις μια χώρα.

Αν ξεκινούσαμε προετοιμασία τον Αύγουστο, στο πλαίσιο αυτό, θα είχαμε πολύ περισσότερο χρόνο να ετοιμάσουμε ένα πλήρες πρόγραμμα αλλά και να εξασκήσουμε και τις κοινές θέσεις μας, σε μια πιο συντονισμένη παρουσία και συνεργασία εντός του κοινοβουλίου. 

Είναι οξύμωρο, τέσσερα ή πέντε κόμματα να θέλουν να συνεργαστούν για εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας και να μην έχουν ακόμα κοινή θέση σε σημαντικά ζητήματα, όπως το ΓεΣΥ. Το ΔΗΚΟ για παράδειγμα βγήκε με δική του πρόταση και αιφνιδίασε τα υπόλοιπα κόμματα που έχουν διαφορετική άποψη στο ζήτημα αυτό. 

Εμείς επειγόμαστε για να γίνει αυτή η προεργασία και να μπουν οι σωστές θέσεις και βάσεις της συνεργασίας και όχι για να βρεθεί ο υποψήφιος. Θα πρέπει να βρούμε κοινή συνισταμένη και θέσεις πρώτα σε όλα τα ζητήματα αυτά και μετά να βρεθεί υποψήφιος. 

Όσο αφορά στον υποψήφιο, έχουμε την εισήγηση να μην είναι ένας από τους Αρχηγούς γιατί θεωρούμε ότι αυτό θα βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου μας, που δεν είναι άλλος από το να στηρίξουν όλα τα κόμματα ένα υποψήφιο και να μην διαμελιστεί αυτό που ονομάζουμε ενδιάμεσος χώρος. 

Αν οι Αρχηγοί που ενδιαφέρονται για την Προεδρία, αποφασίσουν σε μια ένδειξη υπέρβασης, αλτρουισμού και πατριωτισμού να εξαιρέσουν τον εαυτό τους από την κούρσα των εκλογών, αυτό θα είναι ένα πολύ καλό σημείο εκκίνησης για δημιουργία κλίματος νίκης. Να ξεκαθαρίσω ωστόσο ότι αυτό δεν αποτελεί προϋπόθεση για μας, είναι απλά μια εισήγηση. Δεν σημαίνει ότι αν οι άλλοι διαφωνήσουν με την πρότασή μας, τότε δεν θα συνεργαστούμε μαζί τους. 

Σε ενδεχόμενο που δυο ή τρεις υποψήφιοι αποφασίσουν αν κατέλθουν ως υποψήφιοι, η εξέλιξη αυτή που βρίσκει το Κίνημα Οικολόγων; Πως το αντιμετωπίζετε; 

Αυτό ακριβώς είναι που θέλουμε να αποφύγουμε και αποτελεί κύρια μας επιδίωξη να μην γίνει κάτι τέτοιο. Η εντολή που έχω τόσο από την Πολιτική Επιτροπή αλλά και την Κεντρική Επιτροπή, είναι να πείσουμε για να στηρίξουμε και τα πέντε κόμματα ένα υποψήφιο, αν είναι αυτό εφικτό. 

Έχουμε ως πιθανούς υποψηφίους το Νικόλα Παπαδόπουλο, το Γιώργο Λιλλήκα και την Ελένη Θεοχάρους. Χωρίς να μου πείτε ποιον, ο Γιώργος Περδίκης μέσα του, έχει αποφασίσει ποιον προκρίνει από τους τρεις για υποψήφιο, αν αυτοί θα είναι οι τελικοί υποψήφιοι για το χρίσμα; 

Θα είμαι απόλυτα ειλικρινής και θα πω ότι δεν έχω καμιά προτίμηση αυτή τη δεδομένη στιγμή σε σχέση με αυτό που με ρωτάτε. Θα πρέπει να δούμε την εξέλιξη και την πορεία των πραγμάτων για να μπορέσω να απαντήσω σε κάτι τέτοιο.

Συμφωνείτε με την πρόταση Λιλλήκα, να ψηφίσουν ανοικτά οι πολίτες ποιον οι ίδιοι θέλουν για υποψήφιο του ενδιάμεσου χώρου;

Έχουμε συζητήσει την εισήγηση αυτή στην Πολιτική Επιτροπή και την έχουμε εγκρίνει. Άλλωστε κάτι παρόμοιο είχαμε προτείνει το 2012 όταν ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ, ΕΥΡΩΚΟ και Οικολόγοι θα συνεργάζονταν τότε. 

Η βάση του ενδιάμεσου χώρου σε σχέση με το Κυπριακό 

Ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ, υποστηρίζει ότι είτε κοροϊδεύετε ο ένας τον άλλο στον ενδιάμεσο χώρο, είτε κοροϊδεύετε όλοι μαζί τον κόσμο, καθώς όπως λέει, δεν υπάρχει πολιτική βάση. Στο Κυπριακό μιλήσατε για αποκλίσεις. Μπορούν να γεφυρωθούν οι αποκλίσεις αυτές και κάτω από ποια ομπρέλα μπορεί να γίνει αυτό; 

Εδώ γεφυρώθηκαν διαφορές και καταλήξαμε σε κοινές θέσεις του 2009 στο Εθνικό Συμβούλιο, όπου συμβιώσαμε ακόμα και με θέσεις του ΑΚΕΛ και του ΔΗΣΥ. Θα ήθελα να πω στον κ. Κυπριανού, ότι δεν είναι ούτε παράδοξο, ούτε παρά φύση, το να γεφυρώσουμε τις θέσεις μας, τα πέντε κόμματα, σε μια φόρμουλα για το Κυπριακό, καθώς έχουμε πάρα πολλά κοινά σημεία. 

Υπάρχει η μαγιά και η βάση εμπιστοσύνης. Τα πέντε κόμματα θεωρούμε: 

• Το Κυπριακό ως θέμα εισβολής κατοχής και απελευθέρωσης

• Συμφωνούμε ότι με τις συνεχείς υποχωρήσεις δεν κερδίζουμε άρση της αδιαλλαξίας της Τουρκίας

• Συμφωνούμε ότι χρειάζεται μια πιο διεκδικητική πολιτική 

• Χρειάζεται μεγαλύτερη αξιοποίηση δυνατοτήτων αλλά και νέες συμμαχίες με βάσει τα γεωπολιτικά δεδομένα και συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή 

• Προωθούμε μια εντελώς διαφορετική πολιτική κουλτούρα από την κουλτούρα υποταγής ΔΗΣΥ-ΑΚΕΛ, στις ορέξεις του κατακτητή. 

Τώρα αν υπάρχουν κάποιες διαφορετικές απόψεις σε σχέση με την μορφή του πολιτεύματος, αν θα είναι προεδρική, αν θα είναι ομόσπονδη, δικοινοτική, τριπεριφερειακή κτλ, αυτά είναι δευτερεύοντα θέμα και δεν χρειάζεται να μπούμε σε μια τέτοια διαδικασία για να έχουμε κοινό έδαφος στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Το δείπνο, τα ΜΟΕ και ο Μουσταφά Ακιντζί 

Μιλήσατε για ανάγκη δέσμευσης Ακιντζί πριν πάμε σε επανέναρξη της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, στο ότι δεν θα επανέλθει σε απαράδεκτες απαιτήσεις σε σχέση με τη  αριθμητική πολιτική ισότητα, και τα λεγόμενα δικαιώματα τούρκων πολιτών. Πως θα γίνει αυτό εφικτό; 

Να ξεκαθαρίσω ότι, δεν πιστεύουμε ότι θα το κάνει, απλά το τοποθετούμε στο τραπέζι για να κατανοήσουμε όλοι, ότι πάμε κατευθείαν στο στόμα του λύκου. Αν υπήρχε καλή διάθεση για λύση του Κυπριακού από τον Ακιντζί, με γνώμονα τον σεβασμό των δικαιωμάτων των Ελληνοκυπρίων, τότε απέναντι στην θεαματική στροφή 180 μοιρών του Νίκου Αναστασιάδη και την ικανοποίηση των αιτημάτων του, θα έπρεπε να έρθει στο τραπέζι με κάποια δικά του αντίδωρα με θετική προσέγγιση στο πλαίσιο της αρχής της αμοιβαιότητας. Κάτι τέτοιο όμως, φυσικά και δεν έγινε, καθώς οι Τουρκοκύπριοι από την λογική του πάρε-δώσε, πήγαν στη λογική του δώστε-δώστε-ξαναδώστε μας. 

Ο κ. Ακιντζί ζητά εφαρμογή Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, σε σχέση με την κινητή τηλεφωνία, αλλά κάνει λόγο για πρόβλημα σε νόμο που δεν επιτρέπει να γίνει κάτι τέτοιο. Μετά το ζήτημα του ενωτικού δημοψηφίσματος, ρίχνει ξανά το μπαλάκι στη Βουλή; 

Το συγκεκριμένο σημείο στο οποίο αναφέρεται ο κ. Ακιντζί, αποτελεί Ευρωπαϊκή οδηγία, δεν θα έρθουμε τώρα να καταργούμε ευρωπαϊκές οδηγίες, μόνοι μας, για να κάνουμε τα χατίρια στον κ. Ακιντζί. Το κύριο πρόβλημα του κ. Ακιντζί, είναι σε σχέση με τη συνέχιση του ενεργειακού προγράμματος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ακόμα και το ζήτημα με το ενωτικό δημοψήφισμα να μην προέκυπτε στη Βουλή, η έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου για συνομολόγηση συμφωνιών με εταιρείες για έρευνα και μελέτες σε σχέση με την αξιοποίηση των οικοπέδων της ΑΟΖ μας, θα αποτελούσε, όπως έχει αποδειχθεί, μιας πρώτης τάξεως αφορμή για να σταματήσει τις συνομιλίες.

Απλά η Βουλή χωρίς να το αντιληφθεί έδωσε μια επιπλέον ευκαιρία στον Ακιντζί, να κάνει αυτό που ήθελε προ πολλού να κάνει. 

Θα ήταν προτιμότερο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να άφηνε τα πράγματα στην στασιμότητα που εσκεμμένα, όπως λέτε, τα οδήγησε ο κ. Ακιντζί με την αποχώρησή του από το τραπέζι των συνομιλιών; Ιδιαίτερα αν δούμε τις εξελίξεις που έπονται; 

Ο Πρόεδρος θα μπορούσε να προωθήσει όντως ΜΟΕ αν το ήθελε, όπως για παράδειγμα η δημιουργία μιας Επιτροπής Συμφιλίωσης, η οποία με τη σειρά της να προτείνει μέτρα για δημιουργία κουλτούρας συμβίωσης στο νησί. Ο ίδιος, ήδη, έδωσε αρκετές ιδέες, όπως για παράδειγμα η σημαία στον Πενταδάκτυλο, που θα μπορούσε να σβηστεί ή τουλάχιστον να σταματήσει η φωταγώγησή της, η κατάργηση εορτασμών όπως αυτές της 20ης Ιουλίου, των Κοκκίνων, της παράνομης ανακήρυξης του ψευδοκράτους και όχι μόνο. Έκανε μάλιστα λόγο για πράξεις που προκαλούν θλίψη και πληγές στους Ελληνοκύπριους. 

Αν θα συζητούσαν ανάγκη για ανάκληση της απόφασης της Βουλής ας έμπαιναν τουλάχιστον στη λογική να τα βάλουν όλα αυτά σε ένα πακέτο, στη λογική και το πλαίσιο της αμοιβαιότητας. 

Στο δείπνο αναμένεται ότι τελικά θα μπει σε συζήτηση των τουρκικών προτάσεων για ΜΟΕ ο Πρόεδρος; 

Η αναξιοπιστία αποτελεί χαρακτηριστικό που ακολουθεί από τις πρώτες πράξεις του ως Προέδρου της Δημοκρατίας, το Νίκο Αναστασιάδη. Δεν μπορώ να προβλέψω με ασφάλεια τι θα κάνει καθώς στο παρελθόν προέκυψαν πολλές περιπτώσεις που άλλα είπε και άλλα έκανε στο τέλος, όπως για παράδειγμα ο καθορισμός της πενταμερούς στη Γενεύη, η επαναφορά στο Μοντ Πελεραν και όχι μόνο. Τώρα ενώ λέει ότι δεν συζητά ΜΟΕ και χρονοδιάγραμμα μπορεί να έρθει το βράδυ της Κυριακής και να μας τα πλασάρει όλα. Είναι μαέστρος της αναξιοπιστίας. 

"Εμπιστεύομαι τον Γενικό Ελγκτή και το Γενικό Εισαγγελέα"

Από την τριβή και την επαφή που έχετε με τον Γενικό Ελεγκτή, θεωρείτε ότι ο κ.Μιχαηλίδης εξυπηρετεί σκοπιμότητες και λειτουργεί βάσει εμμονών, όπως κάποιοι τον κατηγορούν;

Εμπιστεύομαι τον Γενικό Ελεγκτή όπως και τον Γενικό Εισαγγελέα. Θεωρώ ότι υπό τις συνθήκες, κάνουν αρκετά για την εξυγίανση της Δημόσιας Διοίκησης, του περιορισμού στις σπατάλες αλλά και στο να ελέγχονται οι όποιες παρανομίες στο χώρο της διακυβέρνησης της χώρας. 

Ωστόσο, στο ζήτημα της επεξεργασίας ζωικών αποβλήτων, για το οποίο έγινε μεγάλη συζήτηση και στη Βουλή, πιστεύετε ότι έχει εξαντλήσει τα

περιθώρια παρέμβασής του, ο Γενικός Ελεγκτής; 

Σίγουρα στο ζήτημα αυτό έχουμε εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη, θέση και αντίληψη από ότι ο Γενικός Ελεγκτής. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι πολύ πιο αυστηρός με τις εκάστοτε κυβερνήσεις, οι οποίες κυριολεκτικά τα έχουν κάνει μπάχαλο. Διαφωνούμε έντονα τόσο με το μονοπώλιο που υπήρχε μέχρι σήμερα στον τομέα αυτό, όσο και με το μονοπώλιο που προσπαθούν κάποιοι να υπάρξει τώρα, με την έγκριση κιόλας του κ.Μιχαηλίδη. 

Θα έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον δυο εταιρίες που να ασχολούνται με τον τομέα αυτό, έτσι ώστε να έχουμε εναλλακτική λύση, μηχανήματα είναι, μπορεί να σπάσουν, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να πετάμε στη γη πεθαμένα ζώα. 

Ας ξεφύγουμε από το μονοπώλιο και τα καρτέλ και ας πληρώσουμε και λίγα παραπάνω, αξίζει. 

Διαφωνούμε λοιπόν με τον Γενικό Ελεγκτή στο συγκεκριμένο ζήτημα, ωστόσο αντιλαμβάνομαι ότι αυτό που και οι δυο προσπαθούμε είναι να διασφαλίσουμε το καλώς νοούμενο συμφέρον της χώρας για να υπάρξει εξοικονόμηση πόρων, απλώς διατηρούμε διαφορετική οπτική. Δεν έχω εντοπίσει να εξυπηρετεί ο Γενικός Ελεγκτής σε καμιά περίπτωση σκοπιμότητες και συμφέροντα.

Το Κίνημα Οικολόγων είναι ένα από τα κόμματα που τάχθηκαν ενάντια στον διορισμό της κας Λοττίδου στη θέση της Επιτρόπου Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Πως κρίνεται το διορισμό αυτό; 

Θεωρούμε ότι παρά το ότι η κα Λοττίδου φαίνεται να έχει όλα τυπικά προσόντα που απαιτούνται, ωστόσο εμείς είμαστε εναντίον του διορισμού. Μάλιστα θα καταθέσουμε τροπολογία στη νομοθεσία, βάσει της οποίας θα πρέπει να είναι απαραίτητο προσόν η διαπιστευμένη εμπλοκή του ατόμου που θα διορίζεται στο μέλλον, σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Δεν αρκεί να είναι κάποιος απλά καλός νομικός και εισαγγελέας. Η συγκεκριμένη θέση δεν αφορά μόνο ζητήματα Επιτρόπου Διοικήσεως, αφορά επίσης και ζητήματα προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Πρόκειται μάλιστα για θέση η οποία έχει και εκτελεστικές εξουσίες στο κομμάτι αυτό και έχει δικαίωμα να επιβάλλει ακόμα και πρόστιμο σε κάποιες περιπτώσεις. 

Το άτομο που θα διορίζεται θα πρέπει να έχει τριβή, επαφή και γνωριμία, να έχει παρουσία στον τομέα αυτό, να γνωρίζει τις οργανώσεις που ασχολούνται με τα ζητήματα αυτά. Αυτά τα στοιχεία δεν τα έχει, όπως φαίνεται, η κα Λοττίδου.  

Κρίνεται η κυβέρνηση για την επιλογή αυτή; Είναι λανθασμένη επιλογή; 

Όταν είσαι κόμμα της αντιπολίτευσης πάντα αρχίζεις από τα αρνητικά έτσι ώστε να σου παρουσιαστούν τα τεκμήρια και τα επιχειρήματα από την συγκυβέρνηση, τα οποία να σε πείσουν να στηρίξεις μια θέση ή μια επιλογή. Η συγκυβέρνηση κάνει ακριβώς το αντίθετο, ξεκινά θετικά και στην πορεία αν βρεθεί κάτι αρνητικό, τότε μπορεί να κάνει βήμα πίσω. 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση είδαμε αρκετά στοιχεία με πολλή σκεπτικισμό και δεν εννοώ σε σχέση με τα προσόντα της συγκεκριμένης επιλογής. 

Βλέπουμε προτάσεις νόμου και προτεινόμενες νομοθεσίες να αποσύρονται, τόσο από τον ΔΗΣΥ όσο και από την Κυβέρνηση. Να υποθέσουμε ότι κάνει καλή δουλειά η αντιπολίτευση και πείθει την κυβέρνηση ή να υποθέσουμε απλά ότι μπήκαμε σε προεκλογική περίοδο και αυτό επηρεάζει τις αποφάσεις της κυβέρνησης;  

Θεωρώ ότι ισχύουν και τα δυο. Στο παρελθόν ιδιαίτερα με αυτή την κυβέρνηση, έχουμε δει να αποσύρονται και να καταψηφίζονται προτάσεις νόμου και νομοσχέδια. Αυτό γινόταν είτε γιατί καταφέρναμε να πείσουμε με επιχειρήματα είτε γινόταν σε μια συμβιβαστική βάση με ένα πάρε-δώσε που οδηγούσε σε συμβιβαστική λύση. Υπάρχει ωστόσο και η προεκλογική χροιά που αναγκάζει την κυβέρνηση να υιοθετεί ένα πιο φιλολαϊκό πρόσωπο. Αυτό το είδαμε πολύ έντονα στην πρόσφατη περίπτωση του ζητήματος της μεμονωμένης κατοικίας και όχι μόνο. 



Πηγή: http://ift.tt/2orZ8Wr

April 01, 2017 at 07:59AM

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ » ΚΥΠΡΟΣ : Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ : ΠΛΕΪΟΦ : ΟΜΙΛΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ » ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ » 2η Κατηγορία

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ/ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ » ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ » Κύπρος